May 28, 2011

Spagečiai su moliuskais ir nepakartojama romantiškoji Venecija

Kas gali būti geriau už pavasarojančią Veneciją, kai jau labai šilta, bet dar ne karšta, kai saulė bučiuoja kūną, o kojos tiesiog neša pirmyn ir pirmyn, nes kiekvienas kampas, tiltas, kanalas - vis kitoks: įdomus, žavingas, nepakartojamas, mielas, romantiškas... Paskaitykite nuostabų Jurgitos įrašą apie Veneciją, pasirodo mes ten buvome beveik tuo pačiu metu (šypt). Man tikrai nepavyktų aprašyti geriau negu jai, todėl aš jums leisiu tiesiog pasinerti į mažą kelionę (deja, tik nuotraukose), nes kaip ten sako: geriau 1 kartą pamatyti, negu dešimt kartų išgirsti! Bet visgi... gerų įspūdžių ir geros savaitgalio pabaigos!

vienas iš 177 Venecijos kanalų
Canal

Bėgome nuo minios, todėl buvo smagu atrasti tai, ko paprastai žemėlapį sekantys žmonės neranda (mano manymu tai nuostabiausias būdas keliauti Venecijoje). Eini tol, kol atsiremi į sieną, be tilto, be perėjos... Staiga pasineri į tylų vietinių gyvenimą, su ginčais, maisto gaminimu, ramiu dūsavimu atsirėmus į palangę, vintažiniais drabužiais apsirengusių žydų šnekučiavimusi prie sinagogos ir kt. Tai nuostabi patirtis, kurios neįmanoma pamiršti.

Nice corners of Venezia

Nors buvo šeštadienis ir Venecijos centras (strada Nova, Rialto tiltas, San Marco aikštė) dūzgė nuo nenuskaičiuojamo turistų kiekio, dažnai atokiuose kiemeliuose nesutikdavome nė vieno žmogaus (nei turisto nei vietinio).

kas nenorėtų paplaukioti gondola, tik dviese, su asmeniniu "vairuotoju" ( gondoliere)... Deja, šis malonumas labai brangus (kainuoja apie 80 eur), todėl nežinau ar kada gyvenime ryšimės šiam malonumui (šypt)
Gondola

saulė buvo karšta, todėl keliaudami gėrėme daug vandens iš vietinių vandens šaltinių...

Venezia

net žuvėdros Venecijoje moka ir nori pozuoti...
Seabird show

vaizdas nuo Rialto tilto
Venezia

Jei kada keliausite į Veneciją, būtinai aplankykite netoliese esančias salas Murano ir Burano (nerekomenduoju lankyti Lido salos, ji didelė ir joje jau važinėja automobiliai). Į visas salas galite nuplaukti maršrutiniu laiveliu nuo San Marco aikštės (ir ne tik, bet kitų stotelių aš tiksliai nepamenu). Bilietas į vieną pusę kainuoja 6,50 eur ir galioja 1 valandą.
Murano salą mes aplankėme ankstesnės kelionės į Veneciją metu. Šį kartą norėjome aplankyti Burano. Ji mums buvo tikras atradimas: spalvos, spalvos ir dar kartą spalvos... Žemiau esančiose nuotraukose galite pasigrožėti butent ja... gerų įspūdžių!!!

spalvotos Burano gatvės
Burano

gerokai pakrypęs Burano chiesa di San Martino bažnyčios bokštas

spalvotos Burano aikštės

mes irgi norėtume senatvėje čia rymoti, kaip šis už sienos besislepiantis senelis dešinėje nuotraukoje
Burano

Jei lankotės Venecijoje ir norite suvalgyti kažką skanaus, labai rekomenduoju taverną "Aquila nera". Joje rasite normalias kainas (palyginus su vidutinėmis maisto kainomis Venecijoje) ir labai dideles porcijas.
Ką skanaus siūlyčiau suvalgyti Venecijoje? Ogi šviežią žuvį ir jūrų gėrybes. Venecijiečiai čia pat jas veisia ir žvejoja, todėl žuvies kokybė Venecijoje yra labai aukšta. Tik nesirinkite restoranų turistinėse gatvėse, ten kaina bus išpūsta, porcijos mažos, didelė aptarnavimo kaina (kurią sužinosite tik tada, kai jums bus pateikta bendra sąskaita) ir... lyg viso to dar nebūtų per daug - prasta maisto kokybė (atsargiai)!
Prisiminus Venecijoje valgytas jūrų gėrybes su spagečiais, šiandien jas atkartoju namuose. Tai paprastas ir nuostabus patiekalas, kurį galėčiau valgyti kasdien. Skanaus!

Spagečiai su moliuskais

Porcijos: 2
Kalorijos: apie 650 kcal/ porc.
Trukmė: 1 valandą reikia mirkykite moliuskus šaltame vandenyje ir apie 15-20 minučių gaminti
Ingredientai:
500 g moliuskų,
190 g spagečių,
1 česnako skiltelė,
pagal skonį aitriųjų paprikų,
3 šaukštai alyvuogių aliejaus,
žiupsnelis kapotų petražolių,
druskos.
Moliuskus užpilkite šaltu vandeniu, pasūdykite ir mirkykite maždaug valandą, kad jie išsivalytų (mirkomi jie išskiria smėlį).
Pakeiskite vandenį 2-3 kartus.
Keptuvėje įkaitinkite 2 šaukštus alyvuogių aliejaus ir jame apkepkite nesmulkintą česnako skiltelę (apie 1 minutę).
Sudėkite moliuskus, aitriąsias paprikas ir kepkite maždaug 4-5 minutes (ant aukštos liepsnos), kol jie pilnai atsivers. Moliuskai savaime yra pakankamai sūrūs, todėl paprastai druskos jau nebereikia (neapsigaukite ir nepersūdykite!).
Nuimkite nuo ugnies ir pusę moliuskų išlukštenkite. Kitą pusę palikite su kriauklelėmis. Viską sudėkite atgal į keptuvę. Pašalinkite česnaką.
Spagečius
išvirkite pasūdytame vandenyje "al dente" (nepervirkite), nukoškite, sumaišykite su moliuskais, suberkite petražoles, gerai išmaišykite ir dar apie 1-2 minutes apkepkite. Patiekalą apšlakstykite likusiu alyvuogių aliejumi ir patiekite.
Skanaus!

.................ENG................
Spaghetti with clams

Servings: 2Calories: about 650 kcal / port.Duration: 1 hour to soak the clams in a cold water and about 15 to 20 minutes to prepareIngredients:500 g of clams190 g of spaghetti1 garlic clovechilli pepper to taste,3 tablespoons olive oilabundant handful of chopped parsleysalt

Pour some cold water on the clams, add some salt and soak for about an hour (to remove the sand). Change water 2-3 times.
Preheat a pan with 2 tablespoons of olive oil add a full garlic clove and fry it for about 1 minute.
Add the clams, chilli pepper and cook for about 4-5 minutes (on a high flame) until the clams are fully open. Clams are salty enough on themselves, so be careful with using more salt (taste before!).
Remove from the heat, shell a half of clams. Leave the rest with the shells. Put everything back into the pan. Discard the garlic clove.
Boil spaghetti in a salted water “al dente "(do not over boil), strain of the water and mix with the clams. Sprinkle with some chopped parsley, stir well and cook for about 1-2 minutes more.
Bon appetite!
.......................................
................ITA................

Porzioni: 2
Calorie: circa 650 kcal / porz.
Durata: 1 ora per le vongole a bagno in acqua fredda e dai 15 ai 20 minuti per la preparazione
Ingredienti:
500 g di vongole
190 g di spaghetti
1 spicchio di aglio
peperoncino qb
3 cucchiai di olio d'oliva
una manciata abbondante di prezzemolo tritato
sale
Versate le vongole in acqua fredda, aggiungete un pò di sale ed immergete per circa un'ora (per rimuovere la sabbia). Cambiate l'acqua 2-3 volte.
Scaldate in una padella 2 cucchiai di olio d'oliva, uno spicchio d'aglio intero e fatelo soffriggere per circa 1 minuto.
Aggiungete le vongole ed il peperoncino e cuocete per circa 4-5 minuti (a fiamma viva), fino a quando le vongole non sono completamente aperte. Le vongole sono abbastanza salate di loro, quindi fate attenzione ad aggiungere del sale(assaggiate prima!).
Togliete dal fuoco, estraete una metà dal guscio e lasciate l'altra metà nelle conchiglie. Rimettete tutto in padella. Eliminate lo spicchio d'aglio.
Cuocete gli spaghetti in abbondante acqua salata e al dente, scolate e mescolate con le vongole. Cospargete con il prezzemolo tritato e mescolate bene, quindi fate cuocere per circa 1-2 minuti.
Buon appetito!
........................................

Receptas iš mūsų virtuvės
/Recipe from our kitchen/Ricetta dalla nostra cucina.
Grįžti į pradinį puslapį/Return to the main page/Ritorna alla pagina principale

11 comments:

Jurgita said...

Suskaičiau skaniai skaniai ir vėl grįžau atgal :) Mes greičiausiai buvom savaite anksčiau nei jūs, labai džiaugiaus, kad orai puikūs pasitaikė, sekmadienį išvykstant audra su lietum prasidėjo, bet jau buvo nė motais :)

Mes irgi į salas norėjom, ypač į Burano, bet laiko turėjom mažokai, žinai, nesinorėjo kokybės aukoti dėl kiekybės :) Kitą sykį - būtinai būtinai.
Labai lauksiu nuotraukų iš Burano, tie visi spalvingi nameliai, ak!

Renata said...

Jurgita mes buvome gegužės 14 (tik vienai dienai - šeštadienį), atvažiavome apie 11 val. traukiniu ir pradėjom pėdinti beveik nesustodami (bet neskubėdami), sustojome tik pietų metu, aplankėme daug gražių kampelių, tuo tarpu ir Burano, o apie 19 val. vėl sėdome į traukinį ir namo. Labai pavorgome, bet įspūdžiai nuovargį nuskandina :). Sėkmės!

Jurgita said...

Cha, tuomet, galima sakyt, prasilenkėm ant kurio nors tiltelio :) 13-14 d.d. vaikštinėjom, kaip smagu, ką :))

Šaunios savaitės!

Renata said...

Aš taip ir galvojau, kad buvome vienu metu, po to kai tu rašei apie Euroviziją ir per kurį Italijos kanalą rodė.
Mes sugrįžome labai vėlai iš Venecijos, bet dar spėjome pamatyti finalo balsavimą :)

Rennie said...

Vaje, kokia graži Burano, gaila, kad salų nespėjau aplankyti, pasilikau kitam kartui. Venecijoje lankiausi karnavalo metu, tai žmonių buvo marios, bet ore tvyrojo romantika.

Renata said...

Taip, Burano labai graži, sakyčiau šiek tiek kičinė sala, kurioje būtų įdomu pasigylinti apie jų namų spalvų istoriją (atrodo, kad ten galioja taisyklė: kuo mano namo spalva ryškesnė ir kuo daugiau ji skiriasi nuo kaimynų sienos, tuo ji gražesnė). Tokių spalvų pačioje Venecijoje nepamatysite, nes joje dominuoja pastelinės spalvos.
Murano sala spalvomis yra panaši į Veneciją, tik ten dominuoja garsusis Murano stiklas. Galima ne tik akis paganyti į stiklo gaminius, bet ir į patį gamybos procesą.

Anonymous said...

www.isbandytireceptai.com is my top site, i like to come back here
[url=http://www.facebook.com/pages/Best-top-10-games/183623295024386]good facebook games[/url]

Kaip smagu sitame bloge vel matyti receptukus! :)

Renata said...

Tai aš tik trumpam dingstu, po to vėl pasirodau. Daug darbų slegia mano pečius, todėl po truputį ir lėtai stengiuosi viską suderinti ir visur sudalyvauti :). Receptų puslapis tikrai dar gyvuos ilgai! Dievinu virtuvę!

Anonymous said...

Wonderful line up. We are going to be linking to this fantastic write-up on our website. Sustain the nice producing.

Renata said...

Thank you very much for your comment and for stopping by!