August 18, 2010

Malta

Visi žino, kad vasara - atostogų metas. Rugpjūtį mes visada stengiamės bent jau savaitei atitrūkti nuo kasdienybės. Gyventi tik sau ir tik kartu, kai nerūpi internetas, o mobilieji telefonai būna išjungti... Kai klausomės jūros ošimo, svirplių muzikos, stebime dangų, žvaigždes ir mylime visa tai ką darome...
Praeitais metais aplankėme Santorini salą Graikijoje. Atostogų patirtis saloje mus taip įstrigo, kad šiais metais sugalvojome aplankyti dar vieną salą (tuo pačiu nedidelę Europos Sąjungos valstybę) - Maltą.
Santorini sala mus pernai išlepino, todėl Malta šiemet mums nepaliko gilaus įspūdžio. Tiesiog pamatėme kažką naujo apie ką nieko nežinojome.
Nyki gamta: saloje auga beveik namo dydžio kaktusai, plyti vynuogynai ir moliūgų plantacijos. Salą verta aplankyti tiems, kas mėgsta grubią egzotiką (su nedaug estetikos elementų) ir nebijo kaitrios saulės, dulkių ir aštrių uolėtų jūros pakrančių (saloje yra tik keli neilgi smėlėti paplūdimiai).

Viružemio jūra prie Maltos

netikėtai kalnuose pastebėjome kelių metrų gylio įtrūkimus (žemės drebėjimo pasekmė), todėl Maltoje reikia žiūrėti kur statote pėdas ne vien tik dėl akmenų gausos...
Malta žemė

Malta

Važiuojantiems į šią salą verta žinoti, kad Maltoje gatvės eismas vyksta kairiąja puse (nuo 1800 m. iki 1964 m. Malta buvo Didžiosios Britanijos kolonija), todėl reikia šiek tiek laiko, kol dingsta vairavimo jaudulys (ypač eismo žieduose, kai atrodo, kad dideliu greičiu lekiantys automobiliai iš kairės pusės gali nesustoti).
Jei nenorite vairuoti, galite naudotis vietiniais geltonais ir senais autobusais, kurie yra tapę šios salos simboliu. Kiek pastebėjome, jie kursuoja pakankamai dažnai. Kylant į kalną jų greitis drastiškai sumažėja, o žmonės vėsinasi iškišę galvas pro autobuso langus (kaip suprantate, oro kondicionieriaus juose nėra, o oro temperatūra gali būti net apie 40 °C).

Malta bus

Mes turėjome tik keturias dienas, norėjome judėjimo laisvės, todėl automobilio nuoma mums buvo priimtinesnė.
Aplankėme keletą miestų, tarp jų ir patį populiariausią Maltos kurortinį miestą St. Julian's. Šiame mieste persipina ekstremali prabanga (ilgos jachtos, Hilton viešbutis, jaukios kavinukės ir restoranai) ir ekstremalus skurdas (griuvėsiai, šiukšlės, stiprus puvančios žuvies kvapas).

Maltos prabanga

Maltos skurdas. Šios nuotraukos darytos nuėjus tik keletą metrų nuo prabangaus rajono. Miesto pakraščiuose buvo ir dar prastesnių vaizdelių.

Maltos skurdas

Šalies sotinė Valletta mums pasirodė visai neturistinis miestas. Daugybė parduotuvių ir restoranų buvo uždaryti, o nepagrindinės miesto gatvės skendėjo nejaukioje tyloje. Pasijutome tarsi Neapolyje: žmonės pasistatę savo plastikines kėdutes sėdėjo tiesiog ant šaligatvių ir aptarinėjo kaimynus, praeivius ir turbūt dienos nuotykius. Kiekviename balkone ar lange budėjo kažkieno akys (smalsūs ir įdėmūs žvilgsniai į gatvę). Tingios namų šeimininkės apsipirkinėjo tiesiog nuleisdamos ant virvės pririštą krepšį (net iš ketvirto ar penkto aukšto), kur vietinis daržovių tiekėjas, jį skubiai pripildydavo ir sušukdavo kainą. Krepšys pakildavo aukštyn ir nusileisdavo dar kartą su reikiamu pinigų kiekiu (jokio vargo ir pastangų, beveik kaip apsipirkinėjimas internetu).

Malta Valletta

Vietiniai žmonės mums pasirodė labai lėti, drovūs, tylūs ir tingūs. Restoranuose patiekalų reikėdavo laukti pakankamai ilgai (kelios vakarienės užsitęsė daugiau nei 3 valandas), o sulaukus - patiekalai buvo per sūrūs (žinoma, turi daug jūros druskos ir ją naudoja). Gerai, kad ir mes buvome atsipalaidavę ir ramūs, todėl ant nieko nepykome ir neraginome (bet buvo žmonių kurie tai darė). Tipiški salos patiekalai yra iš žuvies, triušienos ir antienos. Gyvenome pakankamai dideliame viešbutyje, kuriame maisto kokybė buvo labai prasta (sultys skiestos dideliu kiekiu vandens, kai kurie vaisiai surūgę, beskonės sriubos ir pyragai...). Suprantame: krizinis taupymo režimas neaplenkė ir Maltos... Labai dėkojame autoparduotuvės savininkui, kuris savo šviežiais vaisiais, šaltomis sultimis ir pigiu geriamu vandeniu gelbėjo šimtus mūsų (ir kito netoliese esančio) viešbučio turistų.
Bet kaip ten bebūtų, tai tik mūsų subjektyvi nuomonė, kuri pasikeitus kai kurioms aplinkybėms galėjo būti priešinga. Esame patenkinti, kad pamatėme ir sužinojote kažką naujo. Kaip sakydavo mano močiutė "ką išmoksi ir sužinosi, ant pečių nenešiosi".

4 comments:

Jurgita said...

Labai patiko pasakojimas, ypač dalis apie apsipirkinėjimą nuleidžiant krepšius :))
Ir nuotraukos tokios oi... Saulė, žydra jūra, spalvos..

Renata said...

Ačiū Jurgita

skirma said...

įdomu skaityti kitų įspūdžius apie Maltą, mat teko ten pagyvent mėnesį šią vasarą..
tie ne turistiniai įspūdžiai visiškai priešingi, tą egzotišką aptriušimą įsimylėjau, maistas irgi visada labai skanus pasitaikė, nes eidavau tik į vietines tavernas..
gal norėjimas tos Santorini tvarkos sutrukdė viešnagę..?

Renata said...

Skirma, aš ir sakiau, kad susiklosčius kitokioms aplinkybėms, turbūt ir mūsų įspūdžiai būtų malonesni, bet kaip tyčia, labai gero įspūdžio mums Malta nepaliko. Didžiausias kaltininkas turbūt bus viešbutis su savo siaubingu aptarnavimu ir maistu, be to, buvome tik 4 dienas, todėl pilno gero vaizdo nepavyko sukurti (ypač, kai praeitų metų kelionė buvo tiesiog nuostabi).